فروشگاه لوازم جانبی پخش مومن

تکنولوژی power delivery یا PD چیست ؟

پی دی (pd) چیست

فناوری هیچ گاه ثابت نمی ماند، فناوری های جدید و کاربردی روز به روز معرفی می شوند تا زندگی انسان را آسان تر و آسان تر کنند. در عین حال، محصولات الکترونیکی به‌ویژه تلفن‌های همراه و لپ‌تاپ‌ها به‌شدت تکامل یافته‌اند که در طول سال‌ها دنیا را تغییر داده‌اند. این پویایی دنیای فناوری دائماً مفاهیم جدیدی را وارد زندگی ما می کند که ممکن است از معنای آنها آگاه نباشیم. به عنوان مثال آیا می دانید تکنولوژی Power Delivery (pd) چیست؟ آیا می دانید کاربرد پاور دلیوری چیست؟ در ادامه این مقاله بیشتر در مورد این فناوری کوالکام صحبت خواهیم کرد.
پخش مومن مرجع معتبری برای اخبار تکنولوژی است که در خدمت کاربران میباشد .

تکنولوژی Power Delivery چیست؟

کوالکام، یک شرکت مشهور با سابقه ای شگفت انگیز در تولید پردازنده های اسنپدراگون، چندین سال است که پروژه فناوری شارژ سریع Qualcomm Power Delivery را ایجاد کرده و هر ساله در تلاش برای بهبود آن است. این فناوری به دستگاه‌های الکترونیکی مانند تلفن‌ها و لپ‌تاپ‌ها اجازه می‌دهد تا انرژی بیشتری را به صورت کنترل‌شده جذب کنند و در نتیجه سریع‌تر شارژ شوند. یکی از ویژگی های جالب پاور دلیوری این است که می تواند برق را دریافت و ارسال کند. این تکنولوژی در دستگاه هایی که کار شارژ کردن را انجام میدهند در حال گسترش است . از جمله این دستگاه ها می توان به کلگی های شارژ ، کابل های شارژ ، پاور بانک ها و شارژر های فندکی اشاره کرد .

آشنایی با فناوری power delivery



تفاوت بین فناوری QC و فناوری PD چیست؟

ممکن است یک سوال در ذهن شما ایجاد شود که تفاوت فناوری شارژ سریع (Quick Charge) با فناوری Power Delivery چیست؟ باید بگوییم که هر دو فناوری به دستگاه کمک می کنند تا برق بیشتری دریافت کند و سریعتر شارژ شود. در این میان دو تفاوت اصلی و اساسی وجود دارد. اول اینکه حداکثر خروجی QC اکنون برابر با 100 وات و حداکثر خروجی PD برابر با 240 وات است. دوم، فناوری QC سعی می کند الکتریسیته بیشتری را با تغییر مقدار آمپر عبور دهد، در حالی که PD می تواند هم مقدار آمپر و هم مقدار ولتاژ را تغییر دهد. بنابراین، در نهایت، برای پاسخ به این سوال که «PD چیست»، باید به این نکته اشاره کنیم که PD مخفف شده تکنولوژی Power Delivery میباشد .

تکنولوژی power delivery 3.0 چیست؟

Power Delivery 3.0 آخرین نسل از این فناوری است که می تواند توان خروجی تا 240 وات را ارائه دهد. این نسل از آخرین فناوری کوالکام بهره می برد و اغلب با محصولات جدید و گران قیمت استفاده می شود. توجه داشته باشید که PD 3.0 با QC 3.0 یکسان نیست و همانطور که در بالا توضیح دادیم، این دو فناوری تفاوت های قابل توجهی دارند.


مشاهده شارژرهای گوشی نسل جدید


شارژ سریع 18 واتی به چه معناست؟

هرچه یک گوشی یا لپ‌تاپ از شارژ سریع‌تر پشتیبانی کند، سریع‌تر شارژ می‌شود و هرچه این فناوری ضعیف‌تر باشد، سرعت شارژ پایین‌تر خواهد بود. شارژ سریع 18 واتی بعد از شارژ سریع 15 واتی ضعیف ترین نسخه شارژ سریع محسوب می شود و سرعت زیادی ندارد. این فناوری معمولاً در گوشی های ارزان قیمت یا میان رده یافت می شود و گوشی های میان رده و رده بالا معمولاً دارای شارژ سریع 25 وات یا بیشتر هستند.

پاور دلیوری (power delivery) چیست
فناوری PD در پاوربانک ها

امروزه پاوربانک ها طرفداران زیادی پیدا کرده اند و بسیاری از گوشی های هوشمند از فناوری شارژ سریع و انتقال برق استفاده می کنند به همین دلیل این استانداردها به دنیای پاوربانک ها اضافه شده است و این محصولات گوشی های موبایل را به بالاترین سطح رسانده اند.هم اکنون می توانید سریع شارژ کنید. در حال حاضر انواع مختلفی از پاوربانک ها با فناوری منبع تغذیه در بازار وجود دارد که تقریباً توسط همه برندها ارائه می شود.

سوالات متداول

پاور دلیوری چیست؟ دستگاه های الکترونیکی که از تکنولوژی Power Delivery بهره می برند جریان بیشتری دریافت می کنند و بنابراین سریعتر شارژ می شوند. تکنولوژی پاور دلیوری می تواند برق را دریافت کرده و آن را به دستگاه های دیگر منتقل کند.
شارژ سریع 18 واتی به چه معناست؟ هر چه یک گوشی یا لپ تاپ از شارژ سریع با قدرت بالاتر پشتیبانی کند، سریعتر شارژ می شود و هر چه این فناوری ضعیف تر باشد، سرعت شارژ افزایش می یابد. شارژ سریع 18 واتی پس از شارژ سریع 15 واتی به نوعی ضعیف ترین نسخه شارژ سریع محسوب می شود و سرعت چندان بالایی ندارد.
پاور دلیوری 3.0 چیست؟ Power Delivery 3.0 آخرین نسل از این فناوری است که می تواند تا 240 وات خروجی ارائه دهد. این نسل از آخرین فناوری‌های کوالکام بهره می‌برد و محصولات جدیدتر و گران‌تر اغلب از آن استفاده می‌کنند.

پست قبلی

بررسی موس گیمینگ G302 لاجیتک

پست بعدی

تکنولوژی کوییک شارژ (Quick Charge) چیست

1 در مورد “تکنولوژی power delivery یا PD چیست ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حسابی ندارید؟

یک حساب کاربری ایجاد کنید